Son Güncelleme 11 Mart, 2025 15:13
May 27, 2017 Ana Sayfa Haber Galeri, Etkinlikler 0
DERNEĞİMİZ, ANKARA TİCARET ODASINCA DÜZENLENEN “COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER ZİRVESİ” NE KATILDI.
Ankara Ticaret Odasınca: yöresel ürünlerimizi dünyaya tanıtmaya, üreticilerimizi korumaya ve emeğin karşılığının alınmasını sağlamaya, Ülkemizin dünyaya ihraç edebileceği ürünlerin kıymetini artırmaya ve Ankara’yı bu ürünlerin ticaret ve ihracatının merkezi haline getirmeye yönelik olarak düzenlenen ““Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi” 28-29 Nisan tarihleri arasında Congresium’da ( ATO Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Söğütözü Caddesi No:1/A, 06510 Çankaya, Ankara) gerçekleştirildi.
Bu programa davet edilen derneğimiz, kendisine ayrılan stantta, yöresel ürünlerimizin tanıtımı amacıyla yerini aldı.
Yöresel ürünlerin öneminin bilinmesi, bu konuda farkındalık yaratılması ve nitelikli ürünlerin “COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN” olarak tescillenmesi ile değerinin artırılması hedeflenen zirveye, ilgi ve katılım yüksekti.
Standımızda: Sakarca (Çöklice), Yağlı (Pide), Galdirik, Nivik , Merican, Boyalı yumurta, Pancar, ve Fındık (Yağlı ve Palaz Fındık) sergilenmek üzere yer aldı. Standımızda en ilgi çeken ürün Sakarca oldu. (Sakarcayı, sarımsağa benzetmeler vb.. ) Dikkat çeken diğer ürün ise boyalı yumurtaydı. Soranlara: Yumurtanın hem satış, hem de tokuşturma yönüyle yarışma aracı olduğu anlatıldı..
Bir ürün: “Coğrafi işaretli Ürün” olarak tescilendiğinde, onun, benzerlerinden ayrı ve kalitesi tartışma götürmeyen ürün olduğu kabul ediliyor ve piyasada benzelerinin iki katına varan oranda fiyat bulabiliyor. (Örneğin Fındığın Kilosu 10 TL. iken , “FATSA Yağlı Fındığı” 18 TL. olabiliyor.)
İlçemizde “Coğrafi İşaretli Ürünler” olarak tescillenlebilecek ürünlerin
-Fatsa Yağlısı-Pide-
-Fatsa kara elması, (Altın Elma da diyebiliriz)
-Fatsa Sakarcası
-“Fatsa Yağlı Fındığı”
şeklinde olabileceği düşünülmektedir. (Bu liste elbette Fatsa Ticaret Odası ve Fatsa Ziraat odalarının çalışmaları ile daha da zenginleştirilebilir.)
“Coğrafi İşaretli Ürünler”‘ in tescillenmesini üstlenmiş olan kurumun adı, “Yücita” (Yöresel ürünler ve coğrafi işaretler Türkiye araştırma ağı.) Bu kurumun broşüründe: “Coğrafi İşaretli Ürünler” konusunda detaylı açıklama yer alıyor. “Yücita” nın standını ziyaret ettiğimizde, bu konuda daha detaylı bilgi veren ilanları görüldü.
Dün yapılan açılış konuşmalarında söylendiği üzere: Avrupa Birliği “Coğrafi İşaretli Ürünler” listesine giren ürün sayısının :
-Gaziantep baklavası,
-Aydın İnciri,
-ve henüz netleşmek üzere olan Malatya kaysısı,
olduğu belirtildi. Aynı konuda AvrupaBirliği ülkelerimin tescilli ürün sayısının ~ 5000 olduğu da belirtildi. Dünyada en fazla FINDIK üreten Ülkemizin Fındığı, henüz Avrupa birliği literatürüne “Coğrafi İşaretli Ürün” olarak girmemiş durumda.
Bu konuda farkındalık yaratmayı hedefleyerek bu etkinliği gerçekleştiren ATO’ ya, standımızda görev alan Yönetim Kurulu Üyelerimiz Fahri ÇAVUŞOĞLU, Feyza ERKOÇ, Mustafa DARÇIN, Kenan MARANGOZ, Metin ÖZSOY, Hayrettin AZAPOĞLU ile Standımıza her türlü katkıyı veren üyemiz, “NİLDA GARDEN Restoran” sahibi Adem ZEREN’e ve ayrıca ürün tedarikindedir destekleri için FATSA Ziraat Odası ve FATSA Ticaret Odasına ve de tüm ziyaretçilerimize çok teşekkür ediyoruz.
Saygılarımızla..
“COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER ZİRVESİ”ile ilgili bilgilendirme metni ve programı aşağıya çıkarılmıştır.
ANKARA TİCARET ODASI BİLGİLENDİRME METNİ:
TÜRKİYE’NİN EMEĞİ, ALINTERİ, BEREKETİ EDİRNE’DEN KARS’A
ATO CONGRESIUM’DA
Avrupa, ABD ve gelişmiş ülkelerdeki tahmini pazar büyüklüğü 200 milyar doları aşan “Coğrafi İşaretli” ürünlerin Türkiye’de ihmal edilen ekonomik boyutuna dikkati çekmek için “Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi” düzenliyoruz.
Ankara Ticaret Odası olarak 28-29 Nisan tarihlerinde düzenleyeceğimiz Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi ile yöresel ürünlerimizi dünyaya duyurmaya, kendi üreticimizi korumaya ve emeğinin karşılığını almasını sağlamaya, Türkiye’nin dünyaya ihraç edebileceği ürünlerin kıymetini artırmaya, Ankara’yı bu ürünlerin ticaret ve ihracatının merkezi haline getirmeye çalışıyoruz.
Ülkemiz içinde bilinirliği yüksek olan Maraş Dondurması, Urla Sakız Enginarı, Datça Bademi, Malatya Kayısısı gibi ürünleri dünya pazarında tanıtarak ekonomik kalkınmamıza yukarı yönlü ivme kazandırmamız, bu ürünlere pazarlama gücü katmamız, ürünün gerçek üreticilerini koruyarak kırsal kalkınmaya katkı sağlamamız mümkündür.
Taşköprü sarımsağından Finike portakalına, Isparta halısından Kars kaşarına kadar 2.500’ün üzerinde tescil alabilecek ürünümüzden sadece 200 civarında ürünün coğrafi işaretli olarak tescillenmiş durumda.
Ülkemizin kalkınması için tüm bu ürünlerimizin en yüksek ekonomik değere kavuşması adına atılmış önemli bir adım olacak bu Zirve…
Yerel üreticilerimiz ile perakendecilerimiz bu ürünleri piyasaya sunacak. Hem yerel üreticiler hem de perakendeciler kazanacak. Köylü kazanacak, şehirli kazanacak, Türkiye kazanacak.
AMACIMIZ
KATILIMCILAR
Zirvede bir araya gelecek. Tecrübe ve fikirler paylaşılacak, standlar kurulacaktır.
Mar 11, 2025 0
Nis 24, 2024 0
Nis 20, 2024 0
Nis 16, 2024 0
Mar 11, 2025 0
Nis 24, 2024 0
Nis 20, 2024 0
Nis 16, 2024 0
Tem 03, 2015 0
Tem 02, 2015 0
Tem 03, 2015 0
Tem 02, 2015 0
Tem 02, 2015 0
Mar 11, 2025 0
Nis 24, 2024 0
Nis 20, 2024 0
Nis 16, 2024 0
Mar 26, 2024 0
Mar 25, 2024 0
Pts | Sal | Çar | Per | Cum | Cts | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
« Mar | ||||||
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |